پایگاه اطلاع رسانی اخبارمذهبی قاضی جهان

پایگاه اطلاع رسانی اخبارمذهبی قاضی جهان

یارب چه شودطلوع صبح فردا * * * صبح فرج آل محمد باشد
پایگاه اطلاع رسانی اخبارمذهبی قاضی جهان

پایگاه اطلاع رسانی اخبارمذهبی قاضی جهان

یارب چه شودطلوع صبح فردا * * * صبح فرج آل محمد باشد

فرمایشاتی ازامام جعفرصادق(ع)


مرحوم کلینى به نقل از امام جعفر صادق علیه السلام حکایت فرماید:
روزى سه نفر زن حضور پیامبر گرامى اسلام صلّى اللّه علیه و آله شرفیاب شدند.
اوّلین نفر از ایشان اظهار داشت : یا رسول اللّه ! شوهر من گوشت نمى خورد.

دیگرى گفت:شوهرم بوى خوش عطر استفاده نمى کند.

سوّمى عرض کرد: یا رسول اللّه ! شوهرم با من نزدیکى نمى کند.
حضرت رسول از شنیدن چنین سخنانى ناراحت شد و به سمت مسجد حرکت نمود، پس از وارد شدن به مسجد در جمع اءصحاب ، بالاى منبر رفت و بعد از حمد و ثناى الهى چنین فرمود:

چه شده است ! شنیده ام که بعضى از دوستان من گوشت نمى خورند و عدّه اى بوى خوش استعمال نمى کنند و بعضى دیگر با زنان خود هم بستر نمى گردند.
همه بدانید که مَنِ رسول اللّه گوشت مى خورم و بوى خوش استفاده مى کنم و با زنان خود هم بستر مى شوم .
پس هرکس از روش من در تمام جهات زندگى روى گردان باشد، من از او بیزار خواهم بود1.


1-فروع کافى : ج 5، ص 496، ح5



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.